fbpx
Welkom
KMO Zone Zonneke 6, 9220 Hamme
Ma-Vrij: 08:00 - 18:00 | Zat: 08:00 - 12:00
Openingsuren

Grasmaaiers

Wat moet ik doen als de motor niet meer start? De meest voorkomende oorzaken van deze problemen zijn de brandstoftoevoer of het ontstekingssysteem. Gebruik de choke om de motor te starten als u de grasmaaier een tijdje niet gebruikt hebt. Onthou dat de choke gebruiken terwijl de motor draait, de motor kan overbelasten. Wacht enkele minuten voor u opnieuw probeert te starten wanneer de motor overbelast is geraakt. Indien de brandstoftank leeg is of gevuld is met oude/vuile brandstof , moet u de brandstof vervangen/toevoegen. Indien geen enkel van deze oplossingen helpt, kan de luchtfilter vuil zijn en moet hij vervangen worden. De plug (bougie) kan beschadigd zijn en moet misschien vervangen worden. De plug (bougie) kan los zitten en moet stevig aangedrukt worden. Indien het probleem aanhoudt, raden we u aan om een verdeler te contacteren. U vindt de dichtstbijzijnde verdeler onder “Verdelers”.
Meestal is dit te wijten aan een tekort aan olie. Kijk het oliepeil na en voeg olie toe indien nodig.Indien dit het probleem niet oplost, kijk alle buitenelementen na zoals de demper, de carburator, de plutg (bougie). Deze kunnen soms loszitten.Indien het probleem aanhoudt, raden we u aan om een verdeler te contacteren. U vindt de dichtstbijzijnde verdeler onder "Verdelers".
De motor zal niet werken zoals het hoort als de luchtfilter vuil is, de plug (bougie) beschadigd is, de brandstof vuil/oud is of de demper beschadigd/versleten is. Het vraagt veel kracht om door zeer hoog gras te maaien. De regel zegt dat 1/3 van het gras moet gemaaid worden. Indien het probleem aanhoudt, raden we u aan om een verdeler te contacteren. U vindt de dichtstbijzijnde verdeler onder “Verdelers”.
De maaidekhoogte is niet correct aangepast. De achterwielen dienen 0.5 cm hoger moeten ingesteld te worden. In de handleiding kan u de exacte hoogtes terugvinden. Het gras is te nat of te lang. Laat het gras drogen en maai het gras in een hogere stand. Daarna kan u het gras korter maaien. De regel zegt dat gras niet meer dan 1/3 mag gemaaid worden. Verkeerde messen zijn gebruikt of de messen zijn bot. Vervang de messen door het juiste type. De messen kunnen verkeerd gemonteerd zijn. Zorg ervoor dat de messen in de juiste richting gemonteerd zijn. De motorsnelheid is te laag. De motor moet op volle snelheid draaien zodat de messen de juiste snelheid halen. De grasmaaier maait te snel. Maai trager. De aandrijfriem van het maaidek is versleten. Vervang de aandrijriem. U kan dit wisselstuk bij uw verdeler kopen. De ventilatiegaten in het mes kunnen geblokeerd zijn. Reinig het maaidek. Indien het probleem aanhoudt, raden we u aan om een verdeler te contacteren. U vindt de dichtstbijzijnde verdeler onder “Verdelers”.

Trimmers & Bosmaaiers

De luchtfilter moet gekuist worden na ongeveer 25 werkuren, en vaker indien de trimmer in zwaar vervuilde condities werkt.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de trimmerkop niet draait als u de gashendel openzet. Kijk eerst of de trimmerkop juist op zijn plaats zit, en niet geblokkeerd zit. Kijk daarna of de trimmerkop goed vastzit op de machine. Indien het probleem niet opgelost is, kan het het volgende zijn: 1. Gebroken koppeling. 2. De draaikop is beschadigd. 3. De versnelling is stuk.

Zitmaaiers

Eerst en vooral, kijk de bandenspanning na. Voor zitmaaiers moeten de banden een druk hebben van 1 bar (100 kPa) vooraan en 0.8 bar (80 kPa) achteraan. Indien de bandenspanning niet correct is, kan de zitmaaier oneven gaan maaien. Indien dit het probleem niet oplost, kan u de maaihoogte-instelling nakijken. Deze moet gelijk zijn aan beide kanten van de zitmaaier. U vindt de instructies om dit na te kijken in de handleiding. Een andere oorzaak kan zijn dat het mes geplooid is, en zo lager snijdt aan één zijde dan aan de andere. Beschadigde messen moeten onmiddelijk vervangen worden, want zo kunnen ze het maaidek eveneens beschadigen. Indien het probleem aanhoudt, raden we u aan om een verdeler te contacteren. U vindt de dichtstbijzijnde verdeler onder “Verdelers”.

Kettingzagen

Gelieve eerst altijd de handleiding te lezen voor u een nieuw McCulloch 2-takt machine monteert en start. Een product monteren kan het product beschadigen als u de juiste procedure niet volgt. De gebruiksaanwijzingen zijn eveneens belangrijk als het op veiligheid aankomt. 1. Vul de brandstoftank met de juiste brandstofmengeling. 2. Zet de startknop in de “on” positie, en schakel de choke in. 3. Trek niet meer dan 5 à 6 keer aan de startkoord als de choke aanstaat. Meermaals trekken met de choke aan kan de motor overbelasten. Sommige nieuwe lage-emissie motoren zijn zeer stil, u kan ze bijna niet horen draaien. 4. Zet de choke af éénmaal de motor aanstalte maakt om te starten. 5. Trek nogmaals aan het startkoord, de motor zou moeten starten. 6. Duw de gashendel zachtjes in. Machines die met de choke gestart zijn, zullen beginnen draaien zelfs als u de gashendel niet induwt. Daarom is het belangrijk om steeds de kettingrem op te hebben als u een kettingzaag start.
1. Leg de machine op een even en droge ondergrond. 2. Verwijder de reserveplug (bougie). Let op: er kan brandstof uit de bougie komen. 3. Desactiveer de choke en druk de gaspedaal/hendel in terwijl u 6 tot 8 maal aan de startkoord trekt. 4. Droog de plug (bougie) en steek ze opnieuw op haar plaats. 5. Volg daarna de normale startprocedure van uw machine (beschreven in uw handleiding).
Als een 2-takt motor niet wilt starten dan is het probleem meestal brandstoftoevoer of plug (bougie). Kijk of de plug (bougie) een goed contact maakt met de machine. Kijk eveneens na of de stopknop uit staat, en of de brandstof de plug (bougie) bereikt. Indien de brandstof en de plug (bougie) in orde zijn, kan de motor overbelast zijn. Indien het probleem aanhoudt, raden we aan om een verdeler te contacteren. U vindt de dichtstbijzijnde verdeler onder “Verdelers”.
Bij producten met 2-takt motoren moet de brandstof gemengd worden met 2-takt olie. McCulloch raadt aan om 2-takt olie te gebruiken van Universal powered by McCulloch. De exacte verhouding brandstof/olie is 50:1.
Gebruik altijd de plug (bougie) aanbevolen in de handleiding. Dit is normaal gezien de plug (bougie) RCJ7Y. Een verkeerde plug (bougie) gebruiken kan schade veroorzaken aan uw machine. Indien u niet zeker bent, vraag gerust raad aan uw verdeler of onze hersteldienst.

Heggenscharen

De messen kunnen gebogen zijn of los zitten, of is de haag te groot geworden om met een heggenschaar gesnoeid te worden. In de handleiding wordt uitgelegd hoe de spanning tussen de messen aangepast kan worden en hoe de messen moeten geslepen worden. Het is belangrijk om steeds beschermhandschoenen te dragen als u deze handelingen doet. De messen zijn extreem scherp en mogen zeker niet met blote handen worden aangeraakt.
Bent u geïnteresseerd?
Bel 052/48.12.50 of mail info@qualimandjaro.be